Комунікативні компетенції ведення ділових переговорів в умовах діджиталізації

  • Анна Юріївна Стренковська доцент кафедри маркетингу Національний університет «Одеська політехніка»

Аннотация

Узагальнено підходи до формування системи сучасних комунікативних компетенцій в умовах діджиталізації. Обґрунтовано, що  в умовах  діджиталізації набуває особливого ступеня вагомості нова форми етикетної культури – цифрового етикету, що визначає правила та специфіку поведінкової культури на цифрових майданчиках в рамках  всіх рівнів взаємодії. Проаналізовано ключові особливості національних стилів побудови комунікації  в процесі ведення ділових переговорів. Ідентифіковано етапи, з яких складаються ділові переговори.  Констатовано, що цифровий етикет надзвичайно демократичний (оскільки його сучасні норми досить легкі, однаково доступні всім), та не догматичний (оскільки надає можливості вибору та творчого рішення в несподіваних і нестандартних умовах). Запропоновано  підход до узагальнення комплексу комунікативних компетенцій для проведення ділових переговорів, як в онлайн, так і в офлайн форматі, з урахуванням культурних особливостей учасників переговорного процесу та цифрового етикету


DOI: 10.15276/mdt.6.3.2022.8



  1. Kennedy, G. EverythingisNegotiable. Edinburgh: RandomHouse, 2010.

  2. Гриценко Т.Б. Етика ділового спілкування: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2007. 344 c.

  3. Кеннеді Г. Домовлятися завжди. Як досягати максимуму в будь-яких переговорах / пер. з англ. Т.Микитюка. Харків: Книжковий клуб сімейного дозвілля, 2016. 336 с.

  4. LewickiR. J., HiamA. MasteringBusinessNegotiation: AWorkingGuidetoMakingDealsandResolvingConflict. PublishedbyJossey-Bass. AWileyImprint. SanFrancisco, 2006. 302 p.

  5. Луценко В. І. Деякі аспекти комунікативної культури в дистанційному середовищі. Теорія та методика управління освітою. 2008. Вип. 8. URL: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_6/16.pdf (дата звернення 1.08.2022).

  6. Дишкант І. Цифровий етикет у діловому спілкуванні. Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання : матеріали Ⅲ міжнар. наук.-техн. конф., м. Тернопіль, 23–24 квітня 2020 р. Тернопіль, 2020. С. 154

  7. Александрова С.А. Професійно-комунікативна компетентність. Харків : ХНАКМГ, 2008. 40 с.

  8. Касаткіна О.В. Модель розвитку комунікативної компетентності студентів на заняттях іноземної мови. Проблеми загальної та педагогічної психології. 2006. Т. 8. Вип. 8. С. 100-106.

  9. Шатило Ю.П. Розвиток комунікативних навичок ведення переговорів у студентів-міжнародників: дис. канд. екон. наук: 19.00.07. Київ, 2016. 271 с.

  10. Думанська І.Ю. Філософія ведення бізнесу з іноземними контрагентами в контексті їх ментальності: поради для фахівців ЗЕД. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. № 6(1). С. 64-68.

  11. Стоян Т.А. Діловий етикет: моральні цінності і культура поведінки бізнесмена: навч. посібник. Київ : Центр навч. літератури, 2004. 232 с.

  12. Castells M. Materials for an exploratory theory of the network society. British Journal of Sociology. 2000. Issue 51(1). рр. 5–24.

Как цитировать
СТРЕНКОВСЬКА, Анна Юріївна. Комунікативні компетенції ведення ділових переговорів в умовах діджиталізації. MDT, [S.l.], v. 6, n. 3, p. 80-89, сен. 2022. ISSN 2523-434X. Доступно на: <https://www.mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/265>. Дата доступа: 20 май 2024
Раздел
Статьи
просмотрено раз: