Впровадження маркетингових інновацій в термінологію та еволюцію електронного бізнесу

  • Тетяна Олександрівна Кобєлєва Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
  • Надія Петрівна Ткачова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
  • Лариса Володимирівна Шаульська Київський національний університет імені Тараса Шевченко

Анотація

На основі узагальнення досліджень науковців різних наукових шкіл, запропоновано маркетингове удосконалення термінологічної сутності понять, які широко використовуються в сфері електронного бізнесу, за рахунок розкриття кола бізнес-процесів, що входять до сфери діяльності електронного бізнесу, електронної комерції та інтернет-торгівлі. Дослідження процесу еволюції електронного бізнесу дозволило авторами виділити три основні етапи розвитку електронного бізнесу та його технологій. На першому етапі розвитку електронного бізнесу підприємства він повністю інтегрується з www, тим самим надаючи можливість інтерактивної взаємодії з споживачами. На другому етапі свого розвитку електронний бізнес інтегрує свої веб-сервери та внутрішні бізнес-системи для впровадження служб та послуг електронної комерції. У системах електронного бізнесу третього етапу розвитку фокус зміщується з постачальника на споживача.


Ключові слова: електронний бізнес, електронна комерція, інтернет-торгівля, маркетинг, інновації, структура, розвиток


DOI: 10.15276/mdt.8.1.2024.4



  1. Старостіна А.О. Маркетинг: теорія, світовий досвід, українська практика: підручник. К.: Знання, 2009. 1070 с.

  2. Перерва П.Г., Борзенко В.І., Кобєлєва Т.О. Інтелектуальна власність: магістерський курс: підручник. Харків: НТУ «ХПІ», 2019. 1002 с. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/286988829.pdf (дата звернення 25.11.2023).

  3. Винник Л. Основні поняття електронного бізнесу [Електронний ресурс]. Сучасні тенденції вебкомунікацій. 2014. URL: http:/ /webstyletalk.net/node/960 (дата звернення 25.11.2023).

  4. Кобєлєва Т.О. Комплаєнс-безпека промислового підприємства: теорія та методи: монографія. Харків: Планета-Принт, 2020. 354 с. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54748 (дата звернення 26.11.2023).

  5. Климченя Л.C. Еволюція електронного бізнесу [Електронний ресурс]. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://bseu.by/russian/scientific/herald/2003/1/030121.pdf (дата звернення 26.11.2023).

  6. Кosenko A.P., Kobielieva T.O., Tkachova N.P. Forecasting industry park electrical products // Scientific bulletin of Polissia. 2017. Part 2. № 4 (12). Р. 106-111.

  7. Кобєлєва Т.О. Сутність та визначення комплаєнс-ризику. Вісник НТУ "ХПІ": зб. наук. пр. Екон.науки. Харків: НТУ "ХПІ", 2020. № 1 (3). С. 116-121.

  8. Вільхівская О. В. Cутність поняття «електронний бізнес» і етапи його розвитку // Бізнес-Інформ.   №8.  С. 255–262.

  9. Кобєлєва Т.О., Перерва П.Г. Кон'юнктура міжнародного ринку як економічна категорія маркетингової політики підприємства // Сучасні тенденції міжнародних економічних відносин. Економічна інтеграція України у світове господарство: кол. монографія / ред. І.М.Посохов [та ін.]. Харків : НТУ "ХПІ", 2016. С. 218-237. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/30772 (дата звернення 26.11.2023).

  10. Євтушенко Д. Д. Електронний бізнес, електронна комерція, Інтернет-торгівля: сутність та взаємозв’язок понять // Бізнес Інформ. 2014. № 8. С. 184-188. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2014_8_33 (дата звернення 26.11.2023).

  11. Лебеденко М. С. Основні поняття та моделі електронного бізнесу. Ефективна економіка. 2014. № 12. [Електронний ресурс]. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3836 (дата звернення 26.11.2023).

  12. Перерва П.Г., Коциски Д., Верес Шомоши М. Комплаенс программа промышленного предприятия.– Харьков-Мишкольц : ООО «Планета-принт», 2019, 689 с.

  13. Kocziszky G., Veres Somosi M., Kobielieva T.O. "Compliance Risk in the Enterprise" // Strategies of Innovative Development of the Economy of Ukraine: Problems, Prospects, Efficiency "Forward-2017": Proc. 8th Int. Sci.-Pract. Internet Conf. of Students and Young Scientists (Kharkiv, December 27, 2017). Kharkiv: NTU "KhPI," 2017. Pp. 54-57. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/34528

  14. Кosenko A.P., Kobielieva T.O., Tkachova N.P. The definition of industry park electrical products // Scientific bulletin of Polissia. Part 2. № 3 (11). 2017. Р. 43-50.

  15. Ануфрієва О. Л. Електронна комерція в системі цифрової економіки. Науковий вісник УМО. Серія: Економіка та управління. 2017. Випуск 3. [Електронний ресурс]. URL: http://umo.edu.ua/images/content/institutes/imp/vydannya/visnyk_umo/ekonomika/V_3/%D0%B0%D0%BD%D1%83%D1%84%D1%80 %D0%B8%D0%B5%D0%B2%D0%B0.pdf (дата звернення 26.11.2023).

  16. Яценко О. М., Грязіна А. С., Шевчик О.О. Електронна комерція як елемент глобальної торговельної системи. Актуальні проблеми економіки. 2019. № 8 (218). [Електронний ресурс]. URL: https://eco-science.net/archive/2019/APE-08-2019/8.19_topic_Yatsenko%20O.pdf (дата звернення 26.11.2023).

  17. Скляр Д. В. Концептуальні засади управління бізнес-процесами підприємств електронної комерції. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2020. № 6 (117). С. 89–95. [Електронний ресурс]. URL: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2020-6-14. (дата звернення 26.11.2023).

  18. Маліцька Г. Г., Мельник О. І. Особливості електронної комерції та стан її розвитку в сучасних економічних умовах України. Ефективна економіка. 2018. № 12. [Електронний ресурс]. URL: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2018.12.74 (дата звернення 26.11.2023).

  19. Pererva P.G., Kocziszky György, Szakaly D. Technology transfer. Kharkiv-Miskolc: National Technical University «Kharkiv Polytechnic Institute», 2012. 668 p.

  20. Косенко А.В., Перерва П.Г., Кобєлєва Т.О., Косенко О.П., Ткачова Н.П. Стратегія маркетингу логістичних послуг у підприємницькій діяльності: ціноутворення та політика розподілу. Вісник НТУ «ХПІ» (економічні науки): зб. наук. пр. Харків: НТУ "ХПІ", 2021. № 1. С. 91-97. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54964 (дата звернення 26.11.2023).

  21. Болюх І., Кобєлєва Т., Перерва П. Стратегічний маркетинг: концептуальні основи використання [Електронний ресурс] Актуальні проблеми сучасного бізнесу: обліково-фінансовий та управлінський аспекти : матеріали 5-ї Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 22-23 березня 2023 р. Львів, 2023. Ч.2. С. 50-52. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/66196 (дата звернення 26.11.2023).

##submission.howToCite##
КОБЄЛЄВА, Тетяна Олександрівна; ТКАЧОВА, Надія Петрівна; ШАУЛЬСЬКА, Лариса Володимирівна. Впровадження маркетингових інновацій в термінологію та еволюцію електронного бізнесу. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 8, n. 1, p. 58-69, бер. 2024. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://www.mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/348>. Дата доступу: 28 кві. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: